Life is a lesson, you'll learn it when you're through

Vilket jävla år jag har haft hittills, och det har tagit lång tid att kunna titta tillbaka på det utan det riktigt bekommer mig längre. Man får ju fortfarande ta allt som det kommer, och kravla vidare ett steg i taget, men vafan - stark eller inte stark, det är helt enkelt upp till bevis.

Vad jag har lärt mig under den här våren, som jag aldrig trott var möjligt:
 
För det första, har jag lärt mig den hårda vägen nackdelen med att inte käka tillräckligt med frukt och grönsaker. Eller nackdelen med att inte äta över huvud taget.
För det andra har jag dessutom lärt mig, och sett på nära håll, hur oerhört viktigt det är att motionera, och jag måste ta väldigt stor vara på mig själv om jag inte vill hamna i samma sits.
Vidare har jag lärt mig att en actuall blixt faktiskt kan komma från en klar himmel, bokstavligt talat.
Jag har insett det sorgliga i att man oftast lägger energin på att uppskatta fel saker, och tar alldeles för mkt för givet.
Jag har fått reda på att det fortfarande är okej att snacka bakom ryggen på varandra ist för att ta saken med personen i fråga.
Jag har insett att rykten och bullshit aldrig kommer att dö ut, hur gammal man än blir.
Jag har också insett att folk som påstår sig älska en, är faktiskt tragiskt nog, dom som sårar dig allra mest, och får dig att känna dig helt betydelselös. 
Och jag har också lärt mig vad en vän egentligen är, på riktigt.

Men nu är det dags för nya tag, och försöka göra det bästa av resten av året som är kvar. Som det ser ut nu tror jag ta mig fan att jag actually kan trivas i världen upp-och-ner.

"...so here's to the good times, here's to the bad
Here's to the memories that we all had
Here's to tomorrow, let yesterday pass us by

Here's to our old friends who helped us get by
Here's to the dreamers, may their dreams never die
If we believe we can keep all the good times alive..."

Starting all over again -  Bon Jovi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0