Vilde

Så hur ligger landet egentligen nu?
Tja, jag sitter i vårsolen i Nice i Frankrike och trivs. Behövde ett miljöombyte pronto, och nu när föräldrarna skulle hit för att stissa till det sista inför att hyra ut lägenheten i sommar, passade jag helt enkelt på att följa med ner. Att riva äckliga tygtapeter, slipa väggar från golv till tak och tapetsera kanske inte riktigt stod överst på listan över tio-i-topp-semesteraktiviter, men det var ändå på något förvånansvärt avslappnande. De första dagarna regnade det bara, men idag sprack solen upp, och imorgon är det dags för att inviga de nya löparskorna och kuta längs promenaden. Annars så är det som vanligt, det känns som hemma.

Jag längtar till juni då lilla systersonen James planeras att komma till världen, och har nog aldrig tittat så mkt på babykläder i hela mitt liv. Fick en katastrofal punktering förra vecka och måste nu införskaffa nytt däck till bilen, vilket känns väl sådär, men å andra sidan är det ju min alldeles egna bil, så jag har absolut ingen anledning att gnälla (bara att vara ett uns bitter). Jobbet går faktiskt bra fortfarande, men tar jag mig inte därifrån snart lär mina stackars fötter fastna där. Var på Sthlm Heart Center för att försöka få bukt på all evinnerlig hjärtklappning, men det gick åt helvete så jag lär vara tvungen  att leva med små ångestattacker emellanåt. Ska ge mig fan på att lära mig sjunga, sticka och lira gitarr det här året, och är faktiskt motiverad (så motiverad att jag t o m tog med ett garnystan hit). Har även börjat träna smått, sit-ups och rumpövningar varje morgon, vilket inte är mkt men iaf en början nånstans. Det är med andra ord samtidigt lite surt att jag har varit toksugen på öl sedan Carlsbergen och chipsen på hitplanet, så vi får se hur det egentligen går med den saken (i synnehet när pappsen kläckte ur sig "det där var nog den största minsta ölkagge jag någonsin sett" när han tittade på när jag bytte navelpiercing). Och medan jag är här så tog pojken ännu en tripp till Thailand där han suktar mig med sina dykaräventyr, så en dykarsemester i sommar är nog på tapeten (alternativ karibisk kryssning och Florida). 

Framförallt har jag för säkert trehundrafemtioelfte gången kommit till insikt om hur bra jag har det, och vilka som får allt att bli så sjukt jävla fantastiskt. Allt är här, och allt är nu. Och nu ska jag bara sitta här med min Kronenbourg, macarons och försöka lära mig skillnaden mellan aviga och räta. 

Let it rain - Warrant
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0