Midsommar

Det var en klassiskt in-the-last-minute-midsommar. Riktigt mysig med midsommarlunch, grillning, smörgåstårta (även jordgubbar också om vi hade orkat trycka i oss det också), femkamp med tipsrunda, stövelkastning (som undertecknad faktiskt vann, fast bakåt...), säckhoppning, gurkstafett (gick sådär när jag fick ett vilset infall om att vara hungrig och åt upp halva stafettpinnen)  och självklart småtävlingar som att tjejena skulle spotta gelegrodor i en skål, och killarna handlöst skulle föra över papperstussar från en tallrik till ett glas med hjälp av vaselin på näsan. Vi åt seriöst nonstop från klockan 16, (självklart med massa snaps) och kvällen avslutades med ännu mer lekar och spel innan man lyckades somnade vid matbordet och kände sig lite haltvungen att hugga en taxi hem. En väldigt lyckad traditionell midsommar, precis som det ska vara.

   
  
  

"...Full idag, full i morgon
så ser livet ut för mig
jag ska aldrig svika flaskan
jag ska aldrig gifta mig

på min gravsten, på min gravsten
ska det ristas i latin
at här under ligger stoftet
av ett jävla fyllesvin..."

Fyllevisa vid VM i friidrott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0