Virrvarr

Jag vet att jag har snackat väldigt mkt om mina galet virriga arbetsdagar, vilka för övrigt säkert beror på x antal veckor med dålig sömn, ett taggsnår av tankar, värme&kyla samt den enkla anledningen att jag helt enkelt inte är trött och som ger mig dålig hållning, motorik och en allmän icke-hundraprocentig-Stéphanie. Den här dagen var självklart inget undantag.

Jag sluddrade när jag pratade, jag sa 'va?' i varannan mening, hamnade i osynk, skrev fel på skyltarna, fattade ingenting av något, blicken fastnade konstant i något som säkert var jätteintressant, och det kändes som att jag gick runt som i en dröm. Jag ville SÅ gärna hänga mig själv.
Men om man nu vill hänga sig, så är det bättre alternativet att hänga med polarna :) Blev uppmött av T&L och vi begav oss mot en lite lätt spännande tripp till Sollentuna Centrum, där det dracks kaffe och tittades på reor (och undertecknad införskaffade biega chinos, ett linne och en jeansskjorta som egentligen är snudd på för liten). Då T skulle iväg till sist och svänga på de lurviga med ett friskispass, blev det helt sonika hemgång. Upptäckten av att hemmanycklarna fanns kvar på jobbet var en liten sidetrip innan man fick slänga sig i soffan och bara få vara.
T kom över på kvällskvisten, och efter att vi snodde ihop en lyxig middag bestående snabbmakaroner och felix köttbullar, var det filmdags med Trassel och pyssel. Medan jag härjade runt med att scrapbooka min receptbok knypplade T ihop ett fantastiskt fint armband åt mig.

   


Vid midnatt hade T somnat i sitt hörn, och F hade överraskat med att komma hem 'för tidigt' från Gotland, så det var mer eller mindre dags för T att lova att köra försiktigt på hemvägen, och att mysa med F innan det var hög tid för mina 4 timmars sömn.

Never say never - The Fray

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0