På bio med Homer

Jag och min kära vän B har längre snackat om att hugga en bio tillsammans, eftersom vi hade ju faktiskt en galet trevlig kväll den gången då vi såg 8 mile. Och en planlös fredagskväll lät som ett perfekt tillfälle att äntligen greppa tag om det långgångna löftet och pallra oss iväg (sisådär 6 år senare). Satsar på en spännande bioroulette där vi möts i stan, icke vetandes vad vi ska se - och mötesplatsen bestämdes till medis bland alla trevliga uteserveringar.
"Nej, men en öl innan bio kanske?" tänkte vi och satte oss på Snaps för att njuta av en fredagskväll, öl och att det inte regnade. När den andra ölen nästan var uppdrucken var tanken att vi skulle styra upp det här med bio, men med lite alkohol i kroppen kändes faktiskt Debaser och drinkar mer lockande. Ajöss biokväll och Hej mojitos. För att inte tala om de andra spännande drinkarna som "She sighes", "feet in the air" och något i stil med "brain fried" som hade svartpeppar i sig. Dessutom sällskapades vi efter ett tag av J&E som drog oss vidare till Bauer (jag upplyft på B's rygg skrålandes Darth Vaders språngmarsch), för att E ville träffa sina pluggarkompisar, vilka var ett riktigt trevligt gäng. Men Bauer stänger ju redan vid ett, och vad hade vi tänkt göra då?
Jo, rocka loss på Medusa tyckte vi.
Ett par inte alls goda shottar och en rom&cola senare var undertecknad kanon och flaxade runt till Rage against the machine, och sen var det i stort sett dags att hugga en taxi hem.
Däckade och vaknade en halvtimme innan bussen skulle avgå mot jobbet. Grattis, ten points to me, Bakis, men lyckades ändå flirta en skjuts ist och hann t o m tugga i mig en fantastisk och välbehövd BKmeny. Ungefär här insåg jag att jag nog var alldeles för pratglad och uppåt för att bli klassad som "bakis". Ergo möjligtvis fortfarande lite smått på pickalurven. Upptäckten kändes sådär om jag ska vara ärlig.
Men efter ett litet femtimmarspass med dålig motorik och övertrevlighet var det äntligen över, man började må lite bättre och det rutinerade pizzasuget satte igång ist.

Nu hör jag B ryktar fest igen.
Men det kanske blir bio ist, vad vet jag.


Can´t get enough of that wonderful duff


Killing in the name - Rage against the machine

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0