Dance with the Devil

Så efter min tokdeppiga fredagskväll, drog jag till föräldrarna i lördags över dagen och hjälpte dom ta ner allt julpynt. Dom lyckas omedvetet alltid få mig på bra humör igen, även om dom kan ställa onödigt jobbiga frågor, och vara alltför nyfikna av sig. Jag vägrade sitta hemma en kväll till, så det bestämdes att jag och L skulle svänga våra lurviga i Väsby. Kom hem till henne runt 8 och vi tuggade i oss tigermat över ett par glas vin, och sen började drinkarna hagla; päronvodka/cider, cosmopolitan, GT och gallianoshotts slank ner medan vi lyckades göra oss tillräckligt heta och sliriga för att ta oss ut vid 12. Fick skjuts av B ner till Väsbys egna lilla flumhak (Gud vad bra, då behöver vi ju inga tjocktröjor på oss, och inte heller snöskor!), och sedan var det dags att överta dansgolvet. I vimlet pimplades både P2, Rom&Cola och sedan en flarra ouzo, och undetecknad försökte självklart ta en räd vid Black Jack-bordet men lyckades bara loosa 220 spänn på mindre än 5 min. Krossade glas inne på tjejtoan, försökte sno en ISKALL-mössa av bartendern, rökte lite för mkt och dansade hela kvällen. Gjorde en fin vurpa på vägen ut runt 3, och medan jag försöke spela cool (och nykter) och lugnt hävda att höga klackar och is inte går så bra ihop, försökte L övertyga ett par trevliga (tror jag) konstaplar att jag faktiskt inte var SÅ full. B kom och hämtade oss också, och jag däckade som en klubbad säl hemma på sängen på en gång. Som alltid blev det en Galet trevlig utgång med L, och det här gör vi om fler gånger.

Kanske ska tilläggas att jag i fyllan och villan actually ställde klockan på nio på söndagsmorgonen, för medan L hulkade halva dan skulle man ju själv ha körlektion klockan 10, och idiotisk som man och inte tillräckligt friskförklarad för att ha vett att avboka.
 
- Idag hade jag tänkt att vi skulle ta oss ut på motorvägen för första gången. Känns det okej?
(Tystnad).
- Jaja, absolut!

Körlektionen gick över förväntan, men ALDRIG mer att jag dricker som en svamp dagen innan jag ska köra, jag lärde mig en läxa och No Way att det händer igen. Det kändes lite sisådär när hon tog tag i ratten ett par gånger och sa "och så håller vi oss på våran fil"/"och så håller du dig till höger".
Heja mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0