I'm so excited

Det har varit ett jobbigt år. Bland alla rutiner och skratt har jag varit oerhört bitter, bråkat så mkt mer med människor som står mig varmt om hjärtat, sett familjen täras, rökt mkt mer än vad jag borde, blivit beroende av energidrycker för att kirra vardagen, och hade t o m ett riktigt svagt moment då jag införskaffade min allra första snusdosa. Skiter fullständigt i vad folk tycker om det, alla har dessvärre olika sätt att deala med saker. Jag är väl medveten om att jag kanske inte är den bästa tjejen, men viss förståelse borde jag ta mig fan få.

Glada stunder som en del utekvällar, resan till Rhodos, tatueringsmässan som dalade ut i en tokig kväll på café opera, mina gaddningar och halloween är några exempel som verkligen stod ut och lyckades komma med tillfällig kompensation. Jag har även kommit till en viss insikt om vilka man kan snacka med, vilka som kommer när det passar och vilka som fortfarande tycker om mig för den jag är, även när jag kanske har uppträtt som en gnu.
Framförallt har jag äntligen fattat varför man säger "gott slut" vid nyår, och innebörden av "fint som snus".

Så jag vill bara att det här året ska ta slut, så att jag får en känsla av att börja om på nytt ist för att gräma mig över saker jag måste ta tag i eller sluta med genom att stirra upp i taket under nattliga ångestdrabbade timmar. Almanackan är beställd och diverse planering för året surrar i mitt stackars fantasifulla huvud.
Man kan inte riktigt säga att jag har alla mina 20 nyårslöften längre, det slutar alltid bara med att dom ligger och trycker och sätter press på mig och jag slutar som apatiskt takstirrare. Jag tänkte helt sonika satsa mer på att le och vara glad, och äntligen ge mig en chans att hitta just mig. Måste försöka fokusera och ta tag i allt jag har pratat om, allt jag inte har haft motivation till, allt som bara har känts jobbigt och som jag har lagt på is tills jag har hittat viljan att kirra biffen. Inga nyårslöften här inte, har bara en hel del måsten som ligger och väntar.

Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0