Ät fett och socker tills du spyr

Nu känns det lite som att det är dags att göra en liten uppdatering på min stackars blogg. Känner mig stundtals katastrofalt oinspirerad att trycka fram ett inlägg eller två, men nu har jag lyckats styra till en tillfällig motivation, så nu sitter jag här med en päron/kiwi-smoothie och ler i min ensamhet tillsammans med min spotify (min nya addiction).

En Galet trevlig vinkväll i fredags med pizza, skumpa och alldelles för många cigaretter i Tyresö med E, V och S. För en gångs skull nästan seriöst skitsnack, lärde mig lyssna på Veronica Maggio (...) och efter ett uppstyrt dansgolv i E's vardagsrum var det dags för bäddsoffan för mig sisådär 5 på morgonen. 
Tog med mig min katastrofala huvudvärk hem runt 10, och lyckades hinna städa lägenheten på en kvart innan A trippade över på te, pepparkakor med apelsinsmak och en extremt god pastasallad. Runt middagstid drog hon iväg igen, och jag somnade återigen på soffan (dock min den här gången) och spenderade lördagskvällen med att knarka ner andra säsongen av Heroes. 
På söndagen var det dags att återuppta det här med övningskörningen, och döm av min förvåning när det actually gick bra när jag inte har kört sen innan jul. Hade till och med i vilan lyckats ta mig över det här med att starta i backe med bara pedalerna, och det kändes otroligt bra. Dock är mitt nya stora issue att komma ihåg att hinna växla från trean till tvåan när det är dags att stissa till en schysst sväng. Känns sisådär faktiskt.
I måndags var det back to work, och efter att slutat 21 blev jag upphämtad av D och A som hade tvingat till sig att snylta på min super mario. Högg en schysst spagetti och köttfärssås och sen var det lir ett par timmar. Inte alltför fel att avsluta en måndagskväll på.
Igår kom en väldigt trött M över och käkade middag hos mig. Hade försökt anstänga mig lite och stissat till potatisklyftor och ugnsgjorda kycklingfiléer som möttes med först stor skepsis och sedan lovord om att jag faktiskt actually KAN laga mat. En riktig tjejkväll med ett par glas vin, the holiday, och en hel hög med glass, chokladsås, kolasås, daimströssel och maränger. Sedan var det hennes tur att somna i min soffa, och fick sova en timme innan jag tvingade henne att masa sig till sängen.

Idag hade jag ännu en ledig dag och drog mig actually till tre innan jag tog en seriös satsning och ställde mig i duschen. Beundrade almanackan som hamnade i brevinkastet imorse, och skrev in massvis med onödigheter som bara måste noteras. Drog sedan iväg till Uppsala med papsen och gjorde klart mercabussen innan vi pratade om allt och inget hela vägen hem till mig igen.
Så nu gör jag upp planer för morgondagen, ska framförallt plugga teori och boka körlektioner. Usch, hatar att ringa folk jag inte känner. Men wtf.



Nu behöver jag skönhetssömn, sleep tight!

Bite to break skin - Senses fail

 


Kommentarer
Postat av: Erica

för övrigt en sjukt bra bild på dig! precis så som jag ser dig ;) hahaha <3

2010-01-15 @ 23:31:03
URL: http://skorpans.blogg.se/beautifuldisaster

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0