Bitemarks

Det är inte alltid lätt att vara glad. Det är inte lätt att alltid ta livet med en klackspark utan att känna att konsekvenserna kommer bita dig i arslet någon gång framöver. Alla har inte den lyxen att man kan slira på en räkmacka med jämna mellanrum och få allt han eller hon vill ha utan ansträngning. Det är inte heller lätt att le trots tårdränkta kinder och actually lyckas tänka att "allt löser sig". Att möta världen för vad den är, och inte för något man drömt, eller trott. Att inse att verkligheten inte är som man vill att den ska vara, utan man tvingas bli utsatt och måste stå ut med det ena och det andra som aldrig vill ta slut, och det enda man får är en axelryckning och kommentaren "that's life". Det är inte lätt att skratta i tragedier när man egentligen behöver det som mest. Det är inte lätt - jag skulle vilja säga att det är en jävla prestation.

Och bara för att jag också ska få le genom tårdränka kinder måste jag bara tala om att jag är så JÄVLA bra. 


Kommentarer
Postat av: Erica

Du är bäst!

2010-01-20 @ 18:23:54
URL: http://skorpans.blogg.se/beautifuldisaster
Postat av: ullis

Du är så fin & så grymt jävla bra!

2010-01-21 @ 23:52:09
URL: http://papilio.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0