I heart Sis

Det bästa jag gjorde i sommar var nog att, sisådär 20 år för sent, ha boundingtime med min syster. Vi har aldrig varit riktiga vänner, vi har alltid haft lätt till gnabb och explosionsbråk och med tanke på våra lite olika uppväxter och erfarenheter visste vi nog inte riktigt var vi egentligen hade varandra. Men en fredag när varken hon eller jag hade många knop att göra, slog jag henne en signal. En spatsering i stan en vacker dag som den här? Absolut.

Möttes upp vid centralen och spanade in både det ena och det andra, och medan undertecknad var tvungen att hålla ett extra tag på lönen, fick iaf sis shoppa lite för oss båda. Och jag upptäckte vilken fantastisk syster hon verkligen är när hon tittade på mina smutsiga lacostpjurrer och hon införskaffade två nya par skor åt mig (ja, jag är lite bortskämd kanske...).

För att inte avsluta dagen tog vi en tripp till Friday's och åt mat och drack öl. Sedan en drink och hängde lite tills vi kände oss sugna på att byta ställe. Smink skulle förbättras, håret skulle släppas ut och nya leggings och pjurrer på, innan vi tog oss till Melander's på skeppsbron och hälsade på E. Väl där började vi snacka om...ja, jag vet inte, helt plötsligt släpptes allt, och vi pratade om våra uppväxter, hur vi upplevde varandra, avundsjuka och verkligen a l l t. Det var så fruktansvärt skönt, för vi hade så många fel om varandra att det var tragiskt, och båda fick nog någon slags redemption när vi berättade och förklarade. Helt amazing, kan inte säga annat.
Avslutade kvällen på Galway's med goda drinkar och sällskapstillägg av A. Sedan var det dags att hugga sista pendeln hem och försöktes bli medflirtad på allas vårat kanoners väsbyhak magget. Kände att kvällen var nog, och trippade den långa vägen hem till huset ist, och trodde faktiskt att jag skulle få sova hela natten.

Så länge F pallrar sig ut med B kommer jag aldrig att tro samma sak igen.


My best friend

If you were me - Blowsight


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0