Anticimex-äckliga-jävla-kukhuvuden

Anticimex-äckliga-jävla-kukhuvuden.

Vi har fått mal. Vi hade bananflugor som bosatte sig i vasken, och dom är borta för länge sen. Men vi hade fortfarande mal. Och nu för drygt en vecka sedan fick vi andra flugor, typ husflugor. Okej att det självklart kan vara ett par stycken inne nu på hösten, ingen big deal, men när man spenderar en morgon med att döda tretton stycken och åtta stycken till håller på och fladdrar runt fläkten känns lite sisådär och inte speciellt fräscht.
Så vi snodde ett racket från föräldrarna och gick bärsärkatenderat flugjakt, dagligen. Okej att malarna har blivit mkt färre, men när man ser någon som är över en centimeter lång tycker man ju att dom måste ha en hemligt place att kunna växa till sig.
Så idag fick vi besök av anticimex - dom skulle dö.

Det börjar med att det ringer på dörren och undertecknad får frågan om vi hade fått mått. Vadå mått? Vad för mått, jag har inte tagit några mått, skulle jag ha mätt någonting innan han kom? tänker man lite lätt förvirrat.
Då får man något otåligt svar tillbaka om att vårt problem borde vara mått. "Vi har malar" svarar jag. "Men dom heter mått!" Och hur i hela helvetet skulle jag ha kunnat veta de?! Idiot.
Jag skiter i vilket och förklarar att vi har haft larver i nötter och grytlappar, och vilka skåp dom hade vistats i. Men har jag tagit ur skåpen? Nej...vi gjorde rent skåpen och ställde in allt, jag visste inte att dom inte skule stå tomma för anticimex's skull, men om dom hade sagt åt mig att göra det hade jag självklart gjort det. Jag sa t o m att jag kunde ta ut allt ur skåpen nu om det skulle vara så, bara vi blir av med skiten. "Men nej, det verkar alldeles för jobbigt" menade anticimex. Idiot.
Så vi fick upp fyra malfällor, förlåt - MÅTTfällor som han satte upp i köket, och tyckte att vi säkert hade gjort en höna av en fjäder bara för att en sån där fjäril inte sökte sig och steg i klaveret på en gång (men vi kanske slog ihjäl sisådär tjugo stycken igår?!). Idiot.
Sedan var det flugorna. Jaha, vadå flugorna? Ja, ska du inte göra något åt alla våra äckliga flugor? "Nej, det kan jag inte" säger anticimex. Ursäkta? "Ja, men dom kommer ju från naturen, dom söker sig till värmen nu i hösttider, det händer alla". SJÄLVKLART kan man få in en och annan fluga, det är inte konstigt. Men vi har fått in en triljon flugor, det är inte okej. "Nej, men det är ingenting jag kan göra något åt". Vad fan tror du att du jobbar med?! "Skaffa ett sådant där elektriskt racket vettja", föreslår anticimex. Och vafan tror du att jag har gjort?! Idiot.
Så han sprutar lite i lådorna (bara dom där dom hade funnits) och lite över takfläkten, och sen går han hem och tycker att han får komma tillbaka om det inte ger sig. Vadå komma tillbaka, tycker du att du har gjort ditt jobb rätt om du måste komma tillbaka?! Är du dum på riktigt eller?! Hur fan kan man mena att tio flugor runt en tv är "naturligt"?! Han måste lukta jävligt illa den där anticimex-äckliga-jävla-kukhuvudet!

Jag är SÅ irriterad, jobbar man med skadedjursbekämpning ska man väl ta mig fan bekämpa skadedjuren?! Eller?! Missade anticimex 64 år kriterierna till sitt valda yrke, eller hade han helt enkelt inte lärt sig hur man gör?! IDIOT!


Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dig!!

de duttar bara här å där med det där medlet. Hade jag jobbat där hade jag grundligt tagit längs alla lister, skåp ÖVERALLT!! Har haft fuktflugor, mal, mått, pälsängrar, plattbaggar, mjöl, tog´baksbaggar, faaaan vilka äckliga djur det kan finnas i naturen, de jagar mig i drömmarna...

2011-03-22 @ 21:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0