I know I'm childish - but you're just dumb

Min fredag var fruktansvärt rolig. Det var kul att hänga med människor från the good old days igen. Och det krävs inte mkt; vi sätter på lite bra musik, öppnar ett gäng öl och spelar sällskapsspel. Det behövs inget mer. Twister när man är lite på tårna är fantastiskt kul och jag antar att dom fick ett par lyckade bilder från våra ruskigt smidiga eskapader - massvis med rumpor i ansikten, närgångna näsor, mjölksyra och hickande skratt. Galet bra. Och att E fick en sovande gäst på soffan, och vi andra stannade uppe till fem på morgonen, det hör liksom till. Me like.

Lördagen var helt okej den också. Blev bjuden på frulle hos E, och blev sedan upplockad av mina föräldrar till en spatsering i täby centrum. Kusinbarnet fyllde ju 4 och det skulle firas. Blev lite kläder och pärlor innan vi tog oss hem igen, slog in lite halvfint sådär och V hämtade oss till kalaset. Lilla busetrollet är så underbar, och eftersom jag var så trött och inte alltför social tycker jag att det var en utomordentlig idé att låta henne dra i mig, klänga på mig, och tvinga mig lägga pärlplattor och leka mamma-pappa-barn (jag fick vara storesyster Laika och sötnöten var mamma Sara) och vi tog oss säkert igenom tre dagar där vi satt på mattan, handlade, lagade mat och sov. Sedan blev det massvis med raclettgrillning på kvällen, och lite tittande på lilla sjöjungfrun medan jag och lilla L ritade lite tillsammans och jag fick läsa "det spökar, Alfons" för henne. Sedan fick jag skjuts hem till en tom lägenhet och gick och la mig på en gång.

Söndagen var däremot värdelös. Hade ingen lust med något, snackade inte med någon. Och om jag mot all förmodan sa något var det bara irriterade pikar och svar tillbaka som jag gärna hade klarat mig utan en dag som den. Det kändes lite som att bo med en främling och jag ville mest hålla mig undan. Du Behöver inte röra mig om du inte vill liksom.

Jag hoppas iaf på att den här dagen blir tusen gånger bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0