Osocial

Grattis lilla mamsen på 50 årsdagen!

Jag väckte pappa och syster halv 8. Upp och göra melon- och bärfrukost och självklart en varsin flaska champagne, och slå in resten av presenterna. Skriva lite kort och leta fram den lilla flaggan. Hämta in alla inlåsta blombuketter från garaget. Sjunga för full hals och smälla ett par fem smällare. Beställa taxi kl. 11, åka en tur till Drottningholm och luncha på en nätt liten ångbåt. Cesarsallad, kyckling med baconsauté och vaniljglass med marschmallows, chokladsås och grädde - allt med champagne och vin. Galet gott! Ta oss hem och slumra till framför "låt den rätte komma in" (en rätt värdelös svensk vampyrfilm). Bli upphämtade senare på kvällen för att ta oss till Nygårds och dricka ännu mer mousserande och vin, och äta ännu mer gott. Smörstekt sparris, en perfekt blodig biff, och flädersorbet med blåbär och självklart en cappuccino.

En riktigt lyckad och trevligt födelsedagsfirande med den närmaste släkten.

Fick sen sljuts till Väsby för att ev få sova ut för en gångs skull imorse, men kom i sista stund på att jag skulle till E och träna. Inte alls upplagt för något sånt hurtigt. Kom hem, placerade mig här och har inte kommit härifrån. Ska ta en 20 minutare nu innan jag måste i med lite mat och tvingas iväg för att jobba lite extra.

Idag är en galet jobbig och väldigt osocial dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0