Enjoy the bad days

Idag är en lite lätt roande dag, även fast jag är trött som en stekt gnu eftersom klockan ställdes 04.30 i morse, och det regnar över oss igen. Men jobbet gick faktiskt bra, även om det inte var riktigt helt okej att moppa halva butiken för hand eftersom städmaskinen var trasig. Så min axel mår väl inte speciellt bra nu. Sedan var det inte helt okej att jobba över de där minuterna som fick mig att missa min buss, och väntade 40 min på att bli upphämtad av pappa för att hämta mamma på danderyd. Jag missade linserna och busskortet, och inte en jävel kunde hitta gaspedalen den under den här tiden.

Men trots det så är på något sätt på relativt bra humör, och det känns lite konstigt. Lär bli en riktigt tidig kväll, men vadå, det blir god mat till middag och vad Brukar jag ändå göra på kvällar? Och eftersom resten av kollegerna skulle inventera (utom typ jag) kunde jag terrorisera dom de 40 minuterna av väntan, och poka dom i ryggen och köra över dom med pappvagnarna. Jag fick faktiskt en rast och åt en lunch för säkert 4 pers, trevliga människor och - waah, jag ska öppna själv för första gången imorn! Jag har ansvaret för nycklar (som jag har varit rätt duktig på att glömma den senaste tiden), och jag har ansvaret över att pilla till mig rätt leverans, och se till att allt går rätt till. Jag hoppas att jag det går bra, men det tror jag nog. Annars får jag väl terrorisera min chef om jag får nippran, men det skulle säkert vara måttligt populärt. Jag tror att han eventuellt har ett par tester på gång.

Efter jag har pokat sönder mina kära kolleger fick jag ett galet bra telefonsamtal av E (eller så var det jag som ringde upp, det kommer jag inte ihåg), och...jag vet inte alls vad vi sa egentligen, det känns som att vi båda var rätt lost och skrattade mest. Det bar av till danderyd och jag har nog aldrig varit med om att pappa någonsin har varit så negativ! Han var exakt precis likadan som Ior över vädret, trafiken och av oket bestående av stress, press och sömnbrist att han mest satt och garvade. Det blev ju inte bättre av att jag skulle införskaffa linserna på hemvägen hamnade i en halvtimmes lång kö, trots att det bara var 5 nummer kvar till min tur. Och det gjorde ju pappa måttligt mer road, men det löste sig med att prova glasögon - ett galet roligt gratisnöje.

Hämtade lite post, och nu är det bara för mig att sitta här ett litet tag och lyssna på min kurrande mage innan jag tar en fet dusch och tackar för att det här var en dålig dag som actually kunde göras bra. Måste bara slå en signal till J först.

Hoppas morgondagen blir en bättre dag.

Bad day - Daniel Powter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0