Kick me when I'm down

Min dag har börjar på rätt köl tror jag. Först ville jag inte ens stiga upp, utan låg kvar och försökte tvinga mig till att somna...men utan framsteg. Så på med lite förströdda kläder från golvet, pilla ut bettskenan från käften och tvätta sig i ansiktet. Sedan blev jag haffad i hallen av mamma, som talade om att hon ska in på dagvård i två veckor i början av maj.

Jag är så galet orolig,  känns inte som att jag vet var jag ska vägen. Hon talade om för mig att man alltid måste sträva efter att må bättre,  vad som helst för att slippa ha ont (vilket man skulle kunna associera till olika situationer...). Hon sa att min överrörlighet har jag fått av henne, och att självklart tycker man sig klara sig bra med de små muskler man har, smärtan är överkomlig och man klarar allt lika bra som alla andra. Men så är det inte i längden, man måste förebygga genetiska förändringar. Överrörlighet är det tredje jag har ärvt av mamma, och jag är livrädd för att ärva fler konstruktionsfel, kanske en av hennes muskel- och ledsjukdomar? Hon sa att hon inte brukar nagga på mig, för hon vet hur hon själv var när hon var i min ålder, men att se henne så ledsen och säga att det är dags att göra något åt det, gav mig nog en spark i arslet. Jag har äntligen bokat tid hos E.


Jag tog även tag i att ringa Danderyd för att boka tid till cellprovtagning efter att ha beställt gardasilsprutor. Jag har tuggat mig igenom första halvan av en gammal körkortsteoribok, har kollat upp körskolor (Skarpäng ska tydligen vara bra?), jag hade tänkt haffa A hos rygg- och led för att få lite akupunktur för käkarna igen, och just nu letar jag efter ett ställe som erbjuder en bra helkroppsmassage för att kroppen ska må lite bättre. Mina naglar är actually fina just nu, och jag tror att min käke mår lite bättre. Hade tänkt boka tid hos frissan och tatueraren någon dag här också - vill du följa med?
Dessutom deklarerade jag nyss - kul att betala tillbaka 371 spänn. Taskigt.

Med ett par undantag känns det som att jag äntligen har kommit någonvart med mina nyårslöften. Bara jag inte ger mig efter den här sparken jag fick imorse, kanske det här eventuellt kan bli bra. Möjligtvis. Det skulle nog antagligen vara en mkt större chans, om jag inte saknade så mkt.



"...I'm all out of control, can't do anything right
hurt all the ones I love, used to always fight
so tired of beeing alone, so tired of beeing mad
so tired of staring in the cieling whenever things are bad
somehow unabel to feel, but still able to cry
it all brings me the pain, the heartache and the lie
if I could I would change, first of all the past
just to see what could have been and what things could have last
I can't do any magic tough, I'm not a little witch
there's only me, truly yours pathetic little bitch..."

Broken hearts and thorn up letters - Lost prophets

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0