Injections

Igår var en jobbig dag. Det hällregnade, så det var bara att gömma sig under kepsen när man skulle spatsera ner till ICA för att lämna tillbaka en försenad film. Sedan fortsätta knata ner till stationen för att inhandla busskort (eftersom jag inte har lust att pröjsa 50 spänn extra om dagen när jag måste till jobbet). Därefter var det till att vänta en halvtimme på bussen för att ta sig till Täby, snylta mat av föräldrarna och få skjuts till centrum och få ett par sprutor i armen. Och inget finlir på Sveas inte, i samma sekund som hon sa "nu sticker jag" högg hon nålen i min vänstra överarm och sprutade snabbt in Twinrix A. Inget pjosk som på närsjukhuset där dom lugnt och försiktigt stack in och drog ut nålen, tvättar lite rent och vill att man ska vila 5 min, utan fem sekunder senare högg hon in nästa spruta (TBC) i samma hål, och min arm somnade på en gång. Men hon talade om för min 850:- fattigare pappa om vilken duktig tjej jag var, tryckte fast ett plåster på min ömma arm, och sedan var det bara att bli ivägskjutsad till jobbet 45 min för tidigt och sätta mig i kassan.
Min överarm är typ lam.

Sedan att jag fick stå ut med en hel hög kass attityd och nonchalans gjorde inte resten av dagen bättre. Det regnade när jag åkte hem typ halv 9 på kvällen, snickrade till en sen middag runt halv 10 och väntade på att telefonen skulle vibrera, som den inte ville göra. Gick och la mig halv 12 med det faktiskta sällskapet och nu sitter jag här morgonen efter och hoppas på en bättre dag.

Min överarm är fortfarande lam.

Show me love - Robyn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0