Unimportant

Stil är fashinerande. Alla har varsin. Visst finns det små grupper där alla ser likadana ut, fast bara i olika färger, men ändå. Alla har något som sätter ord på deras just "stil!". Men om man inte har någon stil då? Om man är en blandning av flera olika stilar, vad är det då som utmärken ens just stil? Jag tror exempelvis inte att jag har någon, samtidigt som jag är en rockbrutta som älskar svart, nitar och dödskallar, kan jag även vara en färgglad brud med linnen i olika färger, och samtidigt som jag är dom, kan jag även ha den där pappas-pengar-looken som många kan få krupp på. Ibland vill jag ha högklackat, kappor och dyra sjalar, ibland vill jag ha trasiga jeans och alldeles för stora tröjor, ibland vill jag ha nånfit brax med gympaskor och lite hiphopstyle. Jag är nog relativt flickig när allt kommer omkring, men min attityd, mina piercingar och min längtar efter tatueringar och min attraktion till dödskallar säger nog motsatsen. Jag har fått många funderingar på vad som utmärker just  "min" stil. Jag tror inte att jag har någon. Hur hittar man en sån? Och mer undrar jag, hur i hela helvetet håller man den?  

Jag tror att det här eventuellt ska ingå i mina nyårslöften - hitta min stil (bara för att förvara den här nattliga funderingen någonstans ett tag, men det blir lätt så när man tittar på handla-kläder-online-siter).

...

Jag tror att jag behöver en ny garderob. Alternativt måste ha.

Catch the moon - Stefan Sundström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0