Grattis J!

I lördags jobbade man också, halv 8 kom jag därifrån. F och c:o hade redan placerat sig på vita hästen för att trycka i sig lite plankstek innan dom trippade iväg till J+J för födelsedagsfirande. Jag får faktiskt skjuts hem den här kvällen, väldigt trevligt sällskap med pappsen. Han är fan bra, min pappa.

Hur som helst, kommer hem, duschar av mig lite, försöker hitta kläder, och tar kanske en och en halvtimme på mig. F hinner ringa 3 gånger innan jag får på mig den vita skjortan, håret ligger som det ska och fjortissminkningen är klar. Känner mig vid 21 tvingad att börja knata ditåt i mina högklackade stövlar, och får telefonsällskap av M som är precis i samma otaggade, regniga och bittra värld som jag verkar vara i just nu. Skönt att snacka med någon som är på samma nivå och fattar preciiis vad jag menar och tycker och tänker :)

Tar mig till lägenheten, och hamnar i en galet dunkande tvåa med massvis med folk. FB var faktiskt där för en gångs skull, B slickade mig i pannan och tafsade på de små bilringarna jag har börjat få (om än väldigt små), H & L hade gömt sig i sovrummet där dom, förutom att ta kort på sina tuttar i sina nyinförskaffade BHar, beklagar sig över att vi stockholmare inte är så bra på det här med vår historia (H hade lekt guide för ett par australiensare, och det hade pinsamt nog gått käpprätt åt helvete), S var bara trött men väldigt hjälpsam med kapsylöppningen, F ville förvånandesvärt nog att jag skulle spendera kvällen i hans knä och prata om sin nya vattenskoter, J+J var båda fulla och glada som vanligt...och sen fanns det ett tiotal till tjugoåringar där, som var jävligt trevliga och roliga (förutom den där fittan som spillde rödvin över halva mig och gjorde att jag var tvunngen att låna Js kläder och hälla salt över mina.
Guitar hero kom fram, dansandes på stolar och skrålade mest med i låtarna med alla andra då jag inte kan det här med fingerkoordination. Blev bjuden på fest av tjugoråingarna som tydligen tyckte att jag var rätt schysst, och inbjudningar är väl aldrig fel.

Drog hem vid 1-2 då F fixat skjuts, la mig, ställde klockan på 7 och tokdäckade, efter lite mys för en gångs skull.
När man självklart kastas upp ur sängen tjugo i 8 på morgonen och fått på sig hälften av kläderna, kommer den där klassiska kommentaren:
- varför åker du inte med mig?

Åkte kommunalt hem efter jobbet, städade upp hall och sovrum medan F stod i köket och kirrade en god spagetti och köttfärssås och satte oss sen framför the F-word (Gordon Ramsay kan ta mig fan aldrig vara trevlig), innan vi ville titta på olika program och jag trippade in till sovrummet ist. Sedan tittade vi faktiskt på Get smart tillsammans (en nja, okej action-komedi), och han höll faktiskt om mig och min onda mage samtidigt som han somnade i början av filmen som han alltid gör.

Själv har man inte kunnat sova alls, kvinnsen får mig att må skit.
Och jag stör mig fortfarande - på allt.

Tack förresten, E & U, som faktiskt bjöd med mig på vinkväll. Lite fel dag, men får ta det en annan gång. Dock är inte tegel min grej längre :p

am I precious to you now?  


Star - A.F.I


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0