Fredagsmys utan mys

Jag är otroligt fascinerad över hur folk har reagerat över min civila status ändring på facebook. Massvis med frågetecken, A hör helt plötsligt av sig och undrar vad jag ska göra om dagarna och allmänna frågor om hur jag mår. Galet.


Helgen har varit...nja...sisådär får man väl säga. Inte nog med händelsen på fb, utan även bråket efter det, gjorde att jag faktiskt trodde att han skulle börja bry sig lite. Men nej, inte alls. Ist är det lika fullt med att retas och jävlas utan några kompensationer med annat. Okej, känner mig väl kanske inte som en påsättbar tjejpolare, men som en tio år yngre lillasyster eller något åt det hållet. Inte så charmigt. Och sen undrar han när jag ska få kvinns, för det märks tydligen att den är på g. Jaha - and then? Var det verkligen nödvändigt att lägga den kommentaren, just också dagen innan jag får den? Störande. Men vad gör det, han skiter väl i vilket iaf.


I fredags slutade man halv tio, och tog sig kommunalt hemåt med lite trevligt sällskap. E ringde och frågade om jag ville dricka vin, men nej tack, var trött, grinig och allmänt ur gängorna, och då han inte heller skulle göra något vettigt (hade tänkt sova som han sa), tänkte jag att okej, då kanske vi kan ha en mysig fredag tillsammans bara han och jag (för hur jävla ofta händer det på helger med alla felprioriteringar)?

Försöker hitta nycklarna utanför porten när man kommen in på Stallstreet, och kikar upp i fönstret.
Nämen...såg inte det ut som H...? S U C K


Kommer in i vardagsrummet, helrisig, osminkad, blek och fula kläder, och hittar F, dryga C och H + S i soffan. Tack för den, älskling. Försöker göra det bästa av situationen med en faktiskt jättegod öl, och småpratar, skrattar lite och är allmänt social.

H + S ska börja bege sig hemåt vid 23 - 23.30 som vanligt, men C är kvar och vill få med F ut på en krogrunda. F går med på att ta sig ner till farbror en sväng. Lite försiktigt frågar jag honom:

- Får jag också följa med då, eller?

- Om du också får följa med?

- Öh, ja?

Ist för att säga de klassiska ja/nej, alternativt komma med någon dum bortförklaring om att han inte tror att jag kommer få kul som han alltid brukar göra, så rycker han nonchalant på axlarna och gör lite konstiga miner?!

Jag tar svaret för givet, och dricker upp min öl. Och sedan kommer shotten fram. Eftersom undertecknad inte fick följa med ut, så är det självklart att det känns lite onödigt att sällskapsshotta äcklig cremelikör? Då undrar jag varför Mr. Dryg häller upp shot efter shot till mig, med "självklart ska du också med". Kvack? Och efter C har sagt så, DÅ börjar F undra varför jag inte känner mig så överdrivet taggad. Som sagt, tack för den, älskling.


Dom drog inte ut sen. C tog en taxi hem och vi la oss i sängen, längst ut på varsin sida. Jag är skitstörd, irriterad, undrar en massa saker i tankarna...men orkar inte få fram dom, orkar inte bry mig. Jag vet att han kommer bli sur för att jag frågar, och därför låter jag skiten vara.

Som om det gör det bättre egentligen.


Tear away - Drowning pool


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0