Eye for an eye

Okej, då har man precis tagit sig hemåt från sin tripp till Täby. Var på ögonundersökning för glasögon och linser, och det är något av de tråkigaste man kan göra. Inte nog med att man ser ut som ett halvblint mongo när dom undersöker vilken styrka man ska ha, utan det ska tittas i mikroskop och vändas ut och in på ögonlock, mäta näsrygg och be en läsa ovettiga rader på en minimal bioduk. Värdelöst. Sedan var det bara att boka återbesök om två veckor, för mina ögon ain't feeling good, och kolla hur de nya glasögonen ter sig. Räknade ut att dom kommer kosta 5600 spänn, fy fan. Speciellt nu också när jag fick veta att jag faktiskt får operara gluggarna, och kunde lägga dom pengarna i hjälp-mina-ögon-fonden, men nej. Det är så jäkla dyrt, så kan ju skjuta lite på den tanken ett tag.

Tänkte fortsätta dagen med att skriva en relativt vettig inköpslista, äta och lägga mig i soffan framför tvn tillsammans med kaninen för att invänta F, så vi kan åka till valfritt centrum och kolla på onödiga saker. Förhoppningsvis en helt okej måndag.

Build God, then we'll talk - Panic! At the disco


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0