Ensam - bored med sin rom&cola

Här sitter man i sin ensamhet och sörplar en rom&cola. Jag vet att rom&cola löser allt, men just nu känns det lite för ensamt. Inte för att jag egentligen hade tänkt hitta på världens grej ikväll, men ett par glas vin och schysst sällskap hade inte suttit fel tycker jag. Kul att alla mina vänner är upptagna. Eller alla och alla vette fan, men vissa kan man ju inte ringa runt elva tolv på kvällen. Satt ett tag med han och hans kompisar, hade rätt trevligt, men klart som fan att han inte vill att man följer med på utekvällen med kommentaren "hur kul skulle du få då?", som man kan tolka på ett flertal olika sätt. Men eftersom killar är rätt simpla egentligen (...) så kanske man ska tolka det precis som det låter, och inte alla underbetydelser som vi brudar drar till med, för kom igen, egentligen, hur många snubbar tänker som oss? Funtar på att supa mig redlös och hitta på dumma saker i min ensamhet, men jag vette fan hur lyckat det kan komma att bli. Så man hänger på msn med sin rom&cola ist, och bara...ja, bara gör ingenting vettigt på sin lördagkväll. Kanske ganska smart egentligen med tanke på att jag måste upp sju imorgon, men hur många gånger har man beskrivit sig själv som just "smart"? Inte för att jag skulle komma in någonstans iof, mitt inflammerade röda öga målar väl ordet "hög" i pannan på mig, men man skulle kanske möjligtvis eventuellt ha klarat av att charma vakterna med urringning och dumdristigt flirtiga kommentarer som vi tjejer brukar kunna dra till med (och ett sällskap på över 25 års ålder om man hade fått hänga med grabbsen, och nej, det betyder inte att jag Brukar charma vakter med schysst urringning och dumdristigt flirtiga kommentarer). Blir väl till att hänga på handla-kläder-online-siter ist och sukta efter fina brax och underkläder. Skulle eventuellt kännas bra med en ny jacka och ännu ett par hankys (tack ännu en gång E, ditt beroende har smittat av sig på mig. Jag vill också ha hankys, en i varje färg...ja, jag är avis). Har hittat en av många fina tröjor på zoovillage som jag skulle vilja ha, men jag funtar fortfarande på om min månadsbudget tillåter det. Men wtf.

Nej, ska väl fortsätta sitta här och sörpla i mig min rom&cola, han har ju en nygjort drink stående på hallbyrån också som jag skulle kunna dra till med. Sen kanske man kan sätta sig in i det här med wii i min halvblinda, halvnyktra uttråkade närvaro och bli bättre på det här med pistolen, och hoppas på att han inte hade tänkt en helkväll på Golden och komma hem i någorlunda descent tid så man får lite mysigt sällskap inatt. Men ja...vi får helt enkelt se hur det slutar. Ska väl titta igenom mina nyårslöften igen och se om det är något jag kan dra till mig så här på kvällskvisten. Hoppas alla har en mkt roligare kväll än vad jag har.

Turns to Gray - il nino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0