Ragdoll

Jag har inte skrivit på ett tag. Är inte överdrivet inspirerad av vad-som-helst som man kan tillkännage på en blogg. Jag vet att det är hur mkt som helst jag skulle kunna ta tag i, träningen, söka nya jobb, utbildningar...viljan finns ju där inne någonstans, men känner mig bara totalt omotiverad, likgiltig och apatisk så det är galet. Vet liksom ingenting medan dagarna går rutinerad fram och tillbaka. Känns som att man är mentalt utmattad av något som skulle kunna liknas konstant nästan "oro", och har ingen direkt motivation till att stiga upp på mornarna, utan vill mest dra täcket över huvudet och bli helt off tills det förhoppningsvis dyker upp något som skulle kunna vara en bra och vettig dag. Eller dagarna är inte dåliga, bara rutinerade och jobbiga att ta tag i. Jag har sedan länge varit en person som gärna går upp tidigt på morgonen för att kunna göra så mkt som möjligt om dagarna, men de senaste veckorna drar jag mig gärna till elva eller tolv innan jag tvingar mig att gå upp och försöka tugga i mig något litet. Någon frågade mig hur jag mår, och ja, vad ska jag säga? Inte fan vet jag. Är knappt hungrig längre. Men korvstroganoff skulle sitta fint just nu.

Fredagskvällen gick åt till att se på "fötrollad" med föräldrarna. Skulle upp och jobba tidigt, så det var lika bra att inte göra något. Grymt, nästan för gullig, film. Rätt töntig egentligen och fylld med kärleksfyllt bullshit. Men samtidigt är det ju ändå så det ska vara. Har nynnat på "how does she knows that you love her" hela dagen idag. Kunderna på jobbet måste ju ha tyckt att jag var dum i huvudet på riktigt eller nåt.

Och nu är det en lördagskväll. Inte alltför sent, och jag skulle säkert kunna träffa någon och hitta på något, kanske till och med något kul, så hjärnan får slappna av för en kort stund. Ta en öl eller vad som helst. Men jag pallar knappt dra mig för att lyfta luren och ringa. Som sagt, likgiltig. Och det känns inte som att jag missar något heller?

Lär egentligen vara dags att ta tag i livet nu på en gång. Ska bara leta efter ork först.
Jag tror att kvällen kommer gå åt till att stå en timme i duschen, minst. Renskrubba allt från topp till tå, hårinpackning, benrakning, amatörpedikyr/manikyr och äta godis. Köpte min alldeles egna godispåse idag sedan hedenhös. Galet. Chips finns undangömt i ett skåp, choklad är gömd i skafferiet och boxen är full av Lindemans rödvin. Inte så pjåkigt när allt kommer omkring, eller hur?

Mina deppbesprudlade inlägg lär ju inte vara roligt för någon att läsa. Insåg nyss hur trist livet måste se ut i mina ögon. Jag vet inte, men det blir kanske lätt så när man diskuterar bara med sig själv.

Numb - Linkin Park


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0