In your face

Så - vad har hänt den här veckan?

Jag har tagit en tripp till stan med E för att som vanligt titta runt i alla roliga butiker som Stockhome och Lagerhaus. Vi är lite inredningstöntar båda två. Jag införskaffade ett svart monster, medan hon slog till på ett par lila pjukks och lite små detaljer. Alltid lika roligt med skitsnack, funderingar och att bara få vara sig själva och finslipa vår stundtala bitterhet. Det slutade med två öl på en uteservering i Gamla stan och runt 9 kände vi att det var dags att ta sig hem till våra män.

Dagen efter spontanbesökte jag en annan E efter jobbet, snyltade en god sallad och kardemummabullar, och hängde i hennes tvättstuga med vin och H&M-katalogen. Självklart var vi tvungna att spana lite i den nya IKEA-katalogen också, hon är nog också lite av en inredningsnörd. Man får så många roliga idéer med henne, att klistra på en mängd servetter över den fula byrån vi har i vår hall, och måla lådorna i svart, vitt och grönt. Och det här med skitsnack är nog våran paroll också, aldrig blir det tyst. Och blir det det skrattar vi bara, allmänt hänger och bara är. Galet skönt att vara tillbaka till the good old days. Saknat det lite.

Mer då? Jag har inte gjort så mkt annat än att spendera tid på jobbet, som jag är så otaggad på just nu så det är tragiskt. Jag får nästan kväljningar när jag ska dit. Hade det inte varit för mina oftast glada medarbetare och merparten trevliga kunder, så hade jag säkert sjukskrivit mig på obestämd tid (iaf om jag hade fått bestämma). Nej, den rutinerade cirkeln måste få ett slut, är så fruktansvärt less att bara stå still. Jag har hittat motivationen till att springa, var kan jag hitta motivationen till allt annat?

Idag är det fredag, och det har varit en tuff dag på jobbet. Jag fattar inte vad alla människor får pengar ifrån till att handla så mkt käk så här dagarna innan lön, det är lite lätt förbluffande. Tänk om jag också kunde spendera så mkt pengar på mat, gud vad rund och överlycklig jag skulle bli!
Lite sällskap har man iaf fått här på kvällskvisten. C,E och F kom över, och efter ett par drinkar och wii-spelande begav sig C & E hemåt och F & F begav sig till Garbos i sina nyinköpta kläder och skakade på de lurviga. Hoppas han kommer hem snart så att jag får lite sovsällskap. Tänkte hitta en film att somna till, en film som man liksom inte behöver tänka för att se. Antagligen blir det en Disney alternativt Mean Girls, den var faktiskt länge sen nu.

Imorgon blir det till att leda farmor till apoteket och sedan fika lite, hämta ut mina kläder som jag onlineshoppade förra veckan, och styra upp resten av presenten till C som hade tänkt lämna landet för danskarna på söndag. En liten avskedsferre på kvällen gör nog susen. Får inte glömma att printa ut ett kort på mig och E.
Blä, jag håller på att somna, och nu blev jag hungrig av all trötthet på kuppen också. Ett par nudlar i sängen låter himmelskt.

Sov gott!



"Jag får mersmak på livet i din närhet"
Den finaste komplimangen på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0