Stockholm Ink Bash

En helt galen fredag - något och ännu mer utöver det vanliga!

Dagen börjar lite lätt med att träffa kära syrran i stan och actually försöka sätta oss på John Chris och umgås. Det gick förvånansvärt bra faktiskt, även om jag tycker att hon kan ha en del attitydsproblem värda en fjortis. Men gud som haver, gick det faktiskt relativt bra, hon shoppade loss medan jag sträckte mig till en pälsig och helt fantastisk skön mössa (mössor är min grej).

Runt 17 var det dags att bege sig hemåt till Väsby och upptäcker att pojken har bytt ut sin ynka 50" tv mot en 63" koloss, och jag hittar flyttgubbarna mysa i soffan med varsin öl i väntan på kvällens tatueringsmässa - Stockholm Ink Bash 2009. Efter en hel del stress och några öl senare tar jag, pojken, H & S, P och M pendeltåget (!) in till Stockholm Södra och hamnar på Helenes Krog på Mariatorget där vi blir intryckta i ett hörn, får smutsiga glas, missanpassader köttbitar och en ceasarsallad proppfull av permesan. Dock var maten riktigt god och vi hivar i oss våra öl och cider innan vi tar oss till Münchenbryggeriet och möta upp E, T och U.

Tokmkt folk. Människor från London Ink. The Lizardman. Tove tatuerar en söt liten text på ankeln. E, N och V joinar oss lite senare och V gör ett litet peacemärke på armen. Jag får ett ryck och frågar den danske tatueraren om han har tid att göra en lite större tatuering nu på kvällen. En kvart senare har han ritat ett par schyssta vingar och 40 minuter senare börjar det terapiliknande surrandet att bränna på min rygg.

En halvtimme innan mässan stänger, och hälften av gänget har begett sig hemåt, möter vi upp Ms ragg utanför tälten i hällregn. Egentligen var vi bara sugna på att ta en öl på något halvdescent hak någonstans, var inte direkt taggade för en utekväll. Men det slutar iaf med att M tjatar om att han vill träffa sin kusin, och han trycker in oss i en taxi och överraskar oss med att glida in förbi kön på en tokfull Café Opera (snacka underdressed!). Vi införskaffar ett par drinkar och jag och pojken sysselsätter oss med Black Jack och vinner nästan 1000 spänn. Efter vi hängt ett tag till känner vi att det räcker, tar oss ut, hugger en limousin (angel rides), blir tilldelade en skumpa och tar oss genom natten hem till Väsby.

Det är iaf inte något som händer varje helg.

Heavens on fire - Kizz
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0