Keep me down at least a day or two

Idag är jag så jävla trött. Det kan omöjligen ha något att göra med att klockan är kvart över sju, eller att mattheten sköljer över en bara med tanken på att jobba halva dan, och ta bussen fram och tillbaka till farmor, centrum, Täby och IKEA. Men det kan antagligen ha något att göra med den lilla detaljen om att jag vaknade 4 inatt - och kunde inte somna om. Det är så fruktansvärt frustrerande, vad i hela helvetet gör man då? Hur gör man för att bli trött igen och actually lyckas med prestationen att somna om, utan att göra ett ljud så att man inte väcker den snarkande karlen bredvid?

Lördagen var annars väldigt lyckad, tio trevliga personer satt på Cs veranda, drack drinkar och snackade skit. Jag tror till och med att hon blev glad över flyttpresenterna också. Efter tokigt dansande i hennes vardagsrum (kommer ni ihåg Las Ketchup dansen?) omröstades det om var i stan vi skulle fortsätta spendera kvällen. Och efter många ratade förslag senare kommer J på att vi kan knata till Södra bar, och vi bär oss nästan genast till bussen. Hade tänkt försöka långinviga mina höga Replaypjukks, men den idén dissades efter den snubblande färden mot hållplatsen. Det här med höga klackar måste jag lära mig att gå i igen. 
Södra bar var ändå ett helt okej ställe precis bredvid Mosebacke. Det var något irlandsinspirerat liveband, och dansgolvet var knökfullt. Problemet var att det inte var rätt musik att dansa till, så efter alla hade surplat i sig varsin drink tog vi oss till 7/11, införskaffade lite färdkost och delade upp oss i två grupper: en som tar sig hemåt (och somnar på bussen), och en som går vidare till Patricia. Jag, C, L, T och P fortsatte kvällen, och kom för en gångs skull rätt snabbt in på båten. Köpte lite dricka och hängde på det svettiga dansgolvet innan vi tog oss högst upp i stället och lyssnade på rockmusik. Men efter vi vittnat ett galet bråk med fem vakter på en kille, och P hade spytt på både personal och gäster kände vi att det var dags att avrunda kvällen och fick till och med skjuts hem. 
Nu har jag tjugo kronor på kontot och fyra dagar kvar till lön.  
Ett lite halvtaskigt läge.

Var faktiskt ute och sprang igår, galet skönt. Medan han satte upp på vattenskotern igen, gjorde jag faktiskt till mig med att actually städa hela lägenheten, vilket var välbehövligt. Senare på kvällen kommer P över och lagar sina berömda hamburgare åt oss, medan Fs hund springer runt och tokskäller. Han hade knarkat ner Baksmällan också, fortfarande den bästa komedin på länge.

Nej, kanske dags att göra sig iordning nu?



Graduation song - Vitamin C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0