Sexualkunskap.

Jag är rätt intresserad av mode. Eller man skulle väl aldrig kalla mig modemedveten, men jag har ett stort generellt intresse för kläder, skor och accessoarer. Jag tycker det finns en viss charm i att min framtida dotter skulle kunna ha en exakt likadan kappa som jag.

Men när tioåringar vill ha höga stövlar och köper BHar i 65AA, när tolvåringar har en likadan tröja som jag precis har köpt och trippar runt i en sån Pradaväska jag har suktat ett par månader efter, då har det ta mig fan gått överstyr. Barn får för fan inte vara barn längre, jag blir så irriterad att jag blir tokig, det är ta mig fan sanslöst. Och var kom deras kaxighet ifrån? När loosade dom respekten för äldre? Dagisbarn säger åt fröknarna att hålla käften, tioåringar skriker "fitta", tolvåringar piercar sig i ansiktet och röker och fjortisar som hänger utanför kiosken springer runt med butterflies. När jag var liten kände man sig som en favorit bara man fick gå bredvid en dagisfröken, på låg- och mellanstadiet var man rädd för femmorna, jag vågade inte ens svära förrän sjätte klass, första gången jag ens yttrade ordet "fitta" jag gick jag i åttan, jag piercade mig när jag var arton, började inte feströka förrän gymnasiet och när vi hängde utanför ICA stod vi och kramades.

Vad hände?
Är det för att TV-programmen har blivit mer vågade, och av dokusåpor som sänds klockan 19.00? För att ungdomstidningar tar upp det, utmanande kläder, radioreklamen för exempelvis klamydiamåndagen då dom sjöng lite undrande om man har knullat runt, eller vad är det?

Jag såg ett avsnitt av Dr. Phil där dom tog upp ämnet sexualkunskap, och var oroliga över att ungar börjar knulla i allt yngre åldrar då man som regel inte får pilla på varandra förrän man är byxmydnig. Dom hade intervjuat högstadiekids, och i stort sett vad man än frågade fick man alltid samma svar: Hur kan det vara dåligt när alla andra gör det?

Jag hör hur alla oroas över det, störs sig över det, men är det någon som actually gör något åt det? Nej, alla ser bara handlingsfattigt på och ser ut som idioter utan talförmåga. Jag som är i tjugoårsåldern tycker att sex, sexskämt och att ha sex är det roligaste jag vet, men när man hör lilla Lisa på tio år genomgår en abort kan man inte rycka på axlarna längre. Jag är för sexualkunskap i skolan, det är ett riktigt bra påhitt eftersom den här generationens föräldrar inte verkar kunna öppna käften och ta ett snack om blommor och bin med sina tolvåriga kids. Vad jag tycker problemet är lärarna, som tar med sig bananer och gurkor för att lära ungar att trä på kondomer. Och själva grejen med gratis kondomer efter avslutad lektion, är ni helt dumma i huvudet eller? Okej om ungdomsmottagningar gör det, men skolan?

"Knulla inte förrän du känner dig redo, du är inte helt utvecklad än förrän absolut tidigast femton...men här, ta en kondom om du gör det iaf, kom ihåg att skydda dig".

Snacka dubbelmoral, inte konstigt att ungar tycker det är spännande, blir otåliga och aborterna ökar. Alla vet ju att ungar är nyfikna! Min fråga är, är det verkligen så konstigt att sexbrott, narkotikabrott och div. ungdomsbrott ökar?



Stupid Girls - Pink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0