Torktumlar-terror

Han tvättade vit tvätt igår. Helt okej, det var verkligen dags. Kastar in allt i tumlaren med kommentaren "tror du att du skulle kunna ta hand om det imorgon innan du drar till jobbet?" Absolut, no problemo. Drar mig till nio, sträcker på mig ett antal gånger och går sedan upp för att få en nostalgikick framför Starzinger innan man hugger i sig en frukost. Öppnar tumlaren, upptäcker att hälften av kläder är mina. En lite obehaglig känsla i magen när man kastar kläderna i en hög på sängen och påbörjar ihopvikningen. Upptäcker att hälften av mina kläder som låg i tumlaren inte alls skulle tumlas. Vem i hela helvetet kastar en skjorta i tumlaren? Det var säkert sju toppar som hade en överstruken tumlare på sina lappar. Jävligt roligt att hälften var relativt nya kläder som blev en storlek mindre. Visst, det är 'bara' kläder, men det är fortfarande mina kläder och jag har inte råd att köpa massvis med nytt för att det ska förstöras i tvätten bara för att man inte vet hur man tvättar. Jag tumlar aldrig hans jeans, jag drar i alla hans t-shirtar för att vara säker på att dom inte krymper, är det något plagg jag är osäker på blir det upphängt. Men alla mina kläder ska kastas in i torktumlaren?! Har jag någonsin förstört hans kläder, kastar hans skjortor i tumlaren? Nej. Det värsta är att han inte har descens att ha dåligt samvete, utan blir arg på mig för att jag blir arg över att han förstör mina kläder. Helt jävla otroligt. Förväntar man sig att få höra "älskling, kan du inte titta lite extra på lapparna så du vet vad som kan tumlas nästa gång jag användet det här linnet som jag aldrig mer kan använda för att du inte kan tvätta?" Okej om det var ett plagg. Men nej. Håll dig borta från mina kläder!

American idiot - Green day

Kommentarer
Postat av: ullis

Hej gumman!

tycker du? Tack:) jodå de går bra, kontraktet är ju på skrivet nu osv:) hur är allting med dig? nu ska ja sätta mig in och läsa din blogg!

Kram på dig

2008-10-16 @ 14:26:27
URL: http://papilio.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0