Satisfied

Jag skulle vilja veta hur det känns att vara bara nöjd. Inte att ha något att klaga på. Någon gång kan väl allt bara vara enkelt och någon gång kan väl världen stå på min sida. Helt och fullt nöjd. Tillfredsställd med tillvaron vi lever i, inga bekymmer. Någon gång skulle jag vilja veta hur det känns.


Egentligen har jag ju ingenting att klaga på. Underbar familj, underbar pojkvän, tak över huvudet och, om än äckligt, jobb. Jag får i stort sett allt jag vill ha, varenda sak jag pekar på och tindrar lite med ögonen och stinker ner folk med min charm hamnar i mina händer i slutändan. Det finns alldeles för många som har det tusen gånger värre än vad jag har, och att jag över huvud taget tänker och kanske känner så här känns det som att jag nästan måste skämmas för...har jag inte allt? Vafan har jag att gnälla om, borde inte jag hålla käften, le och vara glad ist för att sitta här invirad i  mitt stora sköna överkast och gnälla?

Du och jag skulle behöva en sådan paus. En paus med 10 kg kaffe och 18 paket cigaretter och spy ner varandra med ord och bullshit, beklaga oss för varandra, få vara gnälliga och griniga och inte en jävel ska bry sig och reagera. Ja. Får man sedan en dunk vin med i fallet blir man nog kanske nöjd för en liten stund.

So far away - Staind


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0