Ett jävla gissel

Varför måste det vara ett sånt jävla gissel att hitta ett nytt jobb? Idiotiskt. Gör i stort sett vad som helst bara jag slipper det äckliga jobb jag har för tillfället, allt dom vill är att ta in nya unga människor, slita ut deras ryggar och muskler för att sedan sparka dom när dom börjar säga ifrån. Det är sanslöst, vad är det för ställe jag jobbar på egentligen? Och den nya butikschefen är helt dum i huvudet, hur kan man inte vara det minsta tillmötesgående som chef, hur kan man skita så mkt i sin personal? När det är personalfest talar han inte ens om det för hela personalen, utan bara för 'vissa utvalda', hur svinig får man vara? Och med tanke på den idiotiska kommunikationen mellan mitt hem och mitt jobb är det i stort sett inte möjligt för mig att börja sex på morgonen, såvida jag inte åker hemifrån vid fyra på natten, tar mig till någon hållplats jag inte känner till och sitter där en timme ensam i kylan fram tills nästa buss går, och värre är det ju på helger...hur i hela helvetet kan man som chef skriva ett rullande schema där jag varannan lördag ska börja sex på morgonen, när han är så väl medveten om det här? Jag tycker att det är taskigt. Och inte vill han förstå mig heller, för han tycker bara att jag ska arbeta de tider som sätts ut åt mig, resten är mina problem. Och visst, självklart är det en poäng och jag har inga egentliga problem med att börja sex på morgonen, i don't give a damn. Men jag tycker att han kunde se mellan fingrarna för att vara schysst? Jag trodde att det ingick i en chefs arbetsuppgifter att få personalen att trivas så dom stannar längre och är villiga att jobba kvar? Det är så mkt bullshit på det bygget att jag håller på att bli knäpp. Jag måste därifrån, och det är nu.

  

My own prison - Creed


Kommentarer
Postat av: Jenny

mm, aldrig lätt att hitta nytt jobb..

2008-10-02 @ 07:31:29
URL: http://metrobloggen.se/revival

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0