Cigaretter och klädespanik

Helgen spenderades med mängder av vin, massa cigaretter och gratisdrinkar. Hur bra som helst. Hon har bott hos mig i stort sett hela helgen, inte för att vi var så pigga och pratglada på dagarna, men när man sover till ett och är fortfarande trött kan man inte begära så mkt annat. Dock kom Han med den smarta idéen att styra upp klippkort på våran soffa, självklart med ett leende på läpparna. Och btw måste jag verkligen påstå att shoten "äppelkaka" är Grymt god, och när hon inte känner för att dansa så är uttittning av andra människor på dansgolvet ett extremt roande underhåll.

Jag har fått klädespanik inför fredagen - vad har man på sig på en begravning? Tog min tredje tripp till Stan igår för att hitta en svart, stilren, inte för lång, för kort, inte för hängig på mina smala axlar och självklart inte för urringad tunika att ha på mig till mina svarta leggings. Men det var på JC i Kista jag äntligen hittade vad jag sökte, även om den dock var en aningens för tråkig. Nu måste bara mörkgråa overkneestumpor, nya stövlar och ny kofta införskaffas, så kommer väl förhoppningsvis saken bli stekt i slutändan. Det kommer att komma runt 200 pers. Hur klarar man av det?


Så nu sitter jag här och undrar hur man ska spendera sin fjärde på raken lediga dag. Kanske ska ringa Mamma och kolla om hon kunde hjälpa mig hitta ett par stövlar? Såvida jag inte fikar med J idag efter två. Alternativt är jag kvar hemma och actually gör något nyttigt, något vettigt som exempelvis dammsuga vardagsrummet, kasta in kläder i tvättmaskinen eller rensa garderoben? Det skulle vara duktigt, jag skulle få höra kommentaren "starkt jobbat, S!". Men alternativt kan jag ju också sitta kvar här invirad i mitt stora sköna överkast, och hitta mer tillägg till min enorma önskelista, exempelvis de här oerhört fina gummistövlarna.



Manufactured inspiration - Fenix TX

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0