A minute of beeing like whatever

Jag är så jäkla uttråkad. Faktiskt. Att jobba deltid låter skönt, men vad gör man dom tre-fyra dagarna i veckan man är ledig? Det är inte så kul som det låter, visst kan man göra massvis man tycker om, men vill man verkligen göra det ensam? Jag är alldeles på tok för social för det. Blev inringd till jobbet igår, och jag nästan hoppade högt av glädje över att ha kunna spendera dagen på ett någorlunda vettigt sätt. Jag tror min butikschef tyckte att jag var dum i huvudet eller något när jag svarade "ja tack, gärna". Och vilken adrenalinkick jag fick - dom är underbara. Jag tycker om adrenalin, man känner sig mer levande då.

Hur gör man annars för att ta sig igenom en dag utan att känna att minuterna, timmarna, bara tickar iväg och aldrig kommer tillbaka? "a minute of beeing like whatever is a moment you could be happy". Visst har jag börjar träna, men eftersom det är sjukgymnast blir det bara en timme åt gången, och sen då? Jag vill göra roliga saker, jag har ingen lust att tillbringa dagarna med att dammsuga under soffan, torka av listerna eller skura bakom ugnen bara för att fördriva tiden (även fast det kanske är vettigt och duktigt, och egentligen måste göras). Så vad gör man, gör man något över huvud taget eller fortsätter man bara skriva meningslösa inlägg i sin blogg?

15 sätt att fördriva tiden i sin ensamhet

1. Egotripp - en timmes dusch, fixa naglar, fila fötter, vaxa benen och skrubba rent bakom öronen
2. Ta en långpromenad med musik i öronen och ev. ett par stavar så man känner sig 10 ggr duktigare
3. Försöka utveckla något litet intresse man själv tycker är kul, ex. simma, fota eller sticka ett par vantar
4. Gå och få massage
5. Bygga en koja och ta en power nap (Powernap är iof inte något man kallar "kul", och bygga kojor är ju rätt socialt...)
6. Åka till stan med en bra bok och sätta sig på ett av alla underbara fik som finns
7. Baka kanelbullar och bjuda grannen på kaffe (om man över huvud taget brukar prata med sin granne såklart, vilket undertecknad inte gör)
8. Göra något som man har tänkt på, men aldrig kommit till skott med...typ klistra in foton i en scrapbook eller nåt
9. Skriva Brev till en kompis, fattar ni hur länge sen det var när man senast fick ett handskrivet brev? Lite charmigt
10. Titta på kläder, egentligen inte så kul själv, men man är tusen gånger mer effektiv då
11. Rensa garberoben (alternativt sambons garderob för att ha lite roligare)
12. Måla alla 20 naglar i olika färger (gäller dom som har 20 olika nagellack)
13. Ta ett glas vin och mima till lili&sussi framför spegeln (dock alkisvarning)
14. Jag är ju iof också en sådan person som kan sätta mig med körkortsteorin
15. Skriva listor på vad man kan göra ist för att göra något av det man skriver

All I ever wanted - Shinedown


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0