Upside down

Födelsedagsfirande i lördags. Oh my god. Halva lägenheten var tvungen att möbleras om för att alla 35 människor skulle få plats på ett någorlunda schysst sätt. Att runt fem pers var tvungna att käka stående och att undertecknad haffade fårskinnspläden på golvet mellan borden hör inte hit. Men det var riktigt jävla lyckat iaf, mammas debut inom smörgåstårtor imponerade och i slutet av kvällen var det inte en endaste bit kvar, då ett pack haffat en doggybag. Saffranskakor, kanelkakor och hallongrottor, glögg, kaffe, mandariner, frostade äpplen, massvis med godis och nötter och framförallt vin. Riktigt lyckat. Fick två par skor av honom, pengar, presentkort, flamingoblomma, en gul mateusskål, en stor chokladask, te, lakan, godistrosor, SATC x2, vin, bambi-halsband och ett flertal fina muggar, rosa med dödskallar är rätt typiskt mig. Och för att inte tala om en luftballongsfärden från F's kompisar! Fy fan vad nice, det har stått överst på önskelistan i flera år, och nu jävlar flyger vi (eller i sommar såklart). Riktigt lyckat, tack alla söta människor, ni är så jävla underbara <3

Men, det var faktiskt inte helt okej att börja jobba redan 10 dagen efter. När människor fortfarande droppade in runt ett på natten, jag hade pimplat vin sedan 15 på dagen, och lägenheten såg ut som ett renoveringsobjekt, och jag satt och gäspade till tre då jag äntligen fick sluta ögonlocken i armarna på honom och sova fyra timmar innan jag tog mig upp. I samma stund som jag skulle gå till bussen hör man en trött röst från sängen "jag kan ju kanske köra dig".

Tack för att du ställde upp.

Bimbo - Lambretta (för E sjöng så fint)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0